Business

Posviťme si na kvalitu produktových fotografií



Nakupujete alespoň občas na internetu nějaké zboží? Já ano a co mi opravdu přidělává starosti a někdy i spoustu práce, jsou produktové fotografie. Co tím mám na mysli? Představte si, že se rozhodnete zakoupit závěsné stropní svítidlo. V některém z e-shopů si vyhlédnete model, co vás oslovuje, jenže z popisu zboží není vůbec zřejmé, zda je součástí výrobku také zavěšovací hák. Dále pak není jasné, jaké jsou rozměry krycí objímky, jak dlouhý je elektrický kabel, který je součástí svítidla, a zda je na konci kabelu k dispozici instalační svorkovnice. Z popisu výrobku to nevyčtete a není to zřejmé ani z produktové fotografie.

muž s fotoaparátem

Fotka je tak malinká, že po jejím zvětšení se rozloží na viditelné čtverečky a je to tak nezřetelné, že vlastně ani pořádně nevíte, jak takový lustr vypadá v detailech. Nebo jiný příklad. Chcete si koupit novou postel, ale produktové fotky jsou zas zhotovené v malém rozlišení, a navíc jsou tu k dispozici pouze tři snímky. Jeden z pohledu shora, druhý z boku a třetí z čela. Jenže není zřejmé, jak se tu uchycují rošty, jaké jsou montážní prvky, jak vypadá dřevěný masiv nebo dýha v detailu atd. Já jsem se už setkal s tolika nedostatky v produktových fotografiích na internetu, že jsem to fiasko hodnotil jediným výrazem: „Katastrofa“.

fotoaparát Fujifilm

Samozřejmě jsem objevil i perfektní snímky, jenže těch rozhodně není převaha. Možná, že jsem zrovna narazil na špatné obchodníky, ale to se mi nezdá, protože nakupuji na internetu už mnoho let. Spíše se domnívám, že produktovým fotkám není v mnoha obchodech věnována patřičná pozornost. Přitom je to naprosto klíčová věc, neboť je to jediná možnost, jak si výrobek prohlédnout, když nemám možnost nakoupit jej v kamenné prodejně. Právě produktovými fotografiemi se zabývá i reklama v Olomouci Imperialmedia. Tedy přesněji řečeno reklamní studio, které této práci věnuje svůj čas tak, aby výsledek splnil očekávání obchodníka i samotných zákazníků.